近日網上流傳一段海洋公園海豚Pinky撼頭埋牆片段,疑似自殘,其後園方解畫,指此舉乃Pinky自小的「慣常獨特動作」。姑勿論海豚是否因表演頻繁導致壓力爆煲,一時「諗埋一邊」,繼而「撼埋一邊」,每條海豚的確各有性格,有海洋公園海豚訓練員指,牠們不止有脾氣,而且蠱惑過陳浩南。

「佢哋每條都有唔同性格!」伍嘉慧說。她任職海豚訓練員六年,目前於海洋哺乳動物繁殖及研究中心工作,把裏面的10條海豚視如己出,包括疑似「睇唔開」的14歲海豚Pinky。

蠱惑恰新訓練員 忌偏心

她承認,照顧海豚的情緒大有學問,「佢哋同人一樣會發脾氣,我哋會喺佢哋發脾氣前先解決問題,假設佢哋三隻鍾意玩波,我哋唔會擺一個波落去,因為一定會搶」。此外,陌生海豚一旦入侵地盤,會影響同類情緒,果然有「人性」。

伍嘉慧英文名Angela,有隻海豚媽媽叫Angel,其子則叫Angelo,一家三口樂也融融,但絕不能因此偏心這對母子,「我哋唔可以偏心,因為佢哋感覺到,不過某幾隻會夾啲,因為合作耐啲,好似Angelo,今年兩歲,係我由細湊㗎」。說時一臉滿足,像跟記者介紹她的乖仔。

訓練員規定海豚跳躍高度,然而海豚智商甚高,Angela不諱言,牠們都是古惑仔,對這個高度「可加可減」,「當有新訓練員加入,海豚自己會降低標準,試探吓,例如跳得低少少,睇吓呢個訓練員好唔好恰」。

放洋英國 唔做OL寧執屎

Angela愛好水上活動,早已考獲潛水牌照,六年前於英國取得工商管理學位後回港當OL,但試問辦公室怎困得住飛魚,半年後加入海洋公園當上海豚訓練員,「第一次落水就係同Angel,突然有一刻恐懼,發覺佢大隻過你,高過你」。訓練員的職責還包括日常身體檢查,堂堂留英大學生竟然清理海豚糞便,「有人問我,大學畢業,點解要入嚟擦地?但既然照顧得佢哋,就連衞生都要照顧埋」。

去年暑假,園方因加開海洋劇場表演場次,遭外界痛斥勞役海豚,Angela坦言難受,「惟有努力話俾人知,我哋係好用心去照顧佢哋」。

她剛踏入女人30大限,但不心急結婚生子,更稱對着這10條「仔女」開心過照顧「人仔」,「人個腦好複雜,太多計算!但動物好簡單,鍾意就會喺你面前,唔鍾意就走」。

圖片:
http://hk.apple.nextmedia.com/news/art/20130530/18277426
蘋果日報 2013.05.30